En svart kundvagns symbol som öppnar och visar vilka produkter som ligger i varukorgen i mobilen.

Köpvillkor och frakt hos Fakeflowers

Det är viktigt att du känner dig trygg som kund hos oss!

Hem / Kundtjänst / Köpvillkor och frakt

1. Kunduppgifter

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistrering. För att handla hos oss måste du vara myndig eller få din målsmans godkännande.


Genom att registrera dig samtycker du till att namn och personnummer alternativt organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Dina uppgifter hanteras enligt GDPR.

Läs mer här om vår integritetspolicy.

2. Beställning: 

En beställning via internet är genomförd när du erhåller en orderbekräftelse av oss. Du kan följa din beställning under mitt konto/order. Det är din skyldighet att vid varje tillfälle du lägger en ny beställning hos oss kontrollera att de angivna adressuppgifter är riktiga. Om vi inte har din e-mejladress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

3. Priser: 

Priserna på våra varor anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Moms vilket redovisas separat i kassan. Fakeflowers är momsregistrerat och innehar F-skattsedel. Organisationsnummer är 559016-7390, företagets juridiska firmanamn är Tjälltorp 224 E-commerce Group AB. Betalning sker via Svea checkout.

4. Frakt och leverans: 

Leverans via Bring till närmaste utlämningsställe, priset anges i kassan. Order över 600 SEK är fraktfritt inom Sverige. Vi skickar just nu enbart inom Sverige. Är du intresserad av våra produkter och är bosatt utanför Sverige, kontakta oss.


Fraktfritt gäller våra standardvaror där inget annat anges på produktsidan. Vid normal belastning och orderingång skickas varan inom 2 arbetsdagar. Vi förbehåller oss rätten till vissa mindre förseningar vid större helger och ev. semestrar.

5. Betalning:

Betalningsalternativ är Swish, faktura, delbetalning (konto), kort och bankbetalning direkt från bankkonto (Trustly) och sköts av Svea Kredit. Våra betallösningar är säkra och Svea hanterar uppgifter och uppfyller kraven för PCI DSS. Företaget använder även teknik som möjliggör identifiering av kortinnehavaren för din säkerhets skull.

6. Företagsfaktura:

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

7. Transportskador: 

Transportskadade produkter skall reklameras omgående till aktuellt transportombud samt till Fakeflowers via e-post. Fakeflowers står för returfrakten om produkten är skadad vid ankomst samt är reklamerad till fraktbolaget. 

8. Ej uthämtat paket:

Paket som inte hämtats ut eller som inte mottages vid utkörning utan som går i retur till oss omfattas inte av ångerrätten. Paketet ligger på utlämningsstället under ca 10-12 dagar. Skulle paketet inte hämtas eller tas emot, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift för frakt, returfrakt, hanteringsavgift och miljöavgift för närvarande 299 kr. Eventuella påminnelse och inkassokostnader som uppkommer i och med att paketet ej har hämtats ut debiteras kunden. Avgiften dras från återbetalningen via Svea. 

9. Ångerrätt och retur:

Ångerrätt: Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan utan att ange någon anledning. För att utöva din ångerrätt måste du meddela oss skriftligen via vårt retur-formulär inom denna period. Ange ordernummer samt tydligt meddela att du vill ångra ditt köp.


Retur: Efter att du har meddelat oss om din avsikt att ångra köpet ska du returnera varan i oskadat skick och i originalförpackningen inom 14 dagar. Du står själv för kostnaden för returfrakten. För att underlätta en smidig och säker returprocess, accepterar vi endast returer där returfraktsedeln har köpts via oss. Observera att returer som skickas med andra fraktsedlar inte kommer att godtas.


Vi kommer att återbetala köpesumman inom 14 dagar från det att vi mottagit varan i oskadat skick.


Undantag från ångerrätten: Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:

  1. Varor som är specialtillverkade eller anpassade enligt dina önskemål.
  2. Förseglade varor där förseglingen har brutits och som av hygieniska skäl inte kan återlämnas.

Återbetalning: Vid återbetalning kommer vi att använda samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om inget annat överenskommits.

10. Reklamation: 

Om du mottagit en defekt eller felaktig vara, vänligen kontakta oss omedelbart via e-post senast inom 14 dagar från det att du mottagit ditt paket. 

Uppge ordernummer och orsak til reklamation. Vi återkommer med ytterligare instruktioner för att hjälpa dig på bästa sätt. 


Om köpet hävs innan den dag då ångerfristen utgått har du som köpare rätt att återfå hela beloppet för köpet av produkten. Återbetalningen gäller kostnader för produkten du avtalat om i anslutning till köpet. Eventuella extra kostnader i hantering och frakt betalas av köparen.


Återbetalning sker senast inom 14 dagar efter att vi mottagit returpaket (originalprodukten) i obrutet och oskadat skick.


Vi förbehåller oss rätten att neka återbetalning om varan inte returneras enligt ovanstående riktlinjer.


Vänligen notera att dessa villkor endast gäller köp gjorda direkt från vår webbplats. För köp genom tredjepartsåterförsäljare, vänligen kontakta dem för deras specifika villkor.


För privatkonsument gäller konsumentköplagen som innebär att du som konsument har rätt att få frakten betald vid ett giltigt reklamationsärende. 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Är du intresserad av konstgjorda blommor av hög kvalitet så skickar vi fina erbjudanden och information om nyheter. Anslut redan idag så missar du inget!

Logotyper av alla betalsätt som FakeFlowers använder. Logotyperna är följande: Svea faktura & delbetalning, Visa, Master Card, Trustly & Swish.

Om FakeFlowers.se

FakeFlowers.se är specialiserade på att utveckla och sälja konstgjorda blommor av högsta kvalitet. Vi har vårt lager centralt beläget i Sverige. Genom att ta hem stora volymer och samarbeta med tillverkare direkt, kan vi utan mellanhänder erbjuda hög kvalitet, marknadens lägsta pris och snabb leverans.

En vit sociala media ikon för plattformen Facebook. Klicka på denna för att se vår Facebooksida.
En vit sociala media ikon för plattformen Instagram. Klicka på denna för att se vår Instagram.
En vit sociala media ikon för plattformen Youtube. Klicka på denna för att se vår Youtube kanal.
En vit sociala media ikon för plattformen Pintrest. Klicka på denna för att se vår Pintrestsida.

Kontakta oss

Tjälltorp 224 E-commerce Group AB

Postadress / Lager:
Verkstadsvägen 79
591 46 Motala

Org nr: 559016-7390

Copyright © FakeFlowers.se
Powered by Sitesmart

FakeFlowers.se är en del av

Vit logotyp med texten Tjälltorp 224. De är ägarna bakom e-handeln Fake Flowers.